ljungbergfilippaa.blogg.se

~Every Ending Is A New Beginning~

Dressyren

Publicerad 2015-12-04 06:27:07 i Allmänt,

Igår så var det lektion hos Ann och jag red båda hästarna för att jobba igenom Jojjo. 

Jojjo:
Hon var hur fin som allra helst! Hon blev lite springig när jag gjorde övergångarna från galopp till trav. Vi jobbade inte alls mycket galopp utan detta pass koncentrerade vi oss på öppna, förvänd sluta och diagonal öppna och alla gick jättebra! Jag har aldrig ridit diagonal öppna förut men det är när man går från t.ex. B-A och tänker skänkelvikning men huvudet är ställt åt andra hållet. Eftersom jag aldrig hade ridit diagonal öppna så blev ingen jättebra men de på slutet blev helt okej. Videos kommer finnas på instagram filippa_ljungberg




Sunny: 
Alfons skulle rida fram Sunny men han hade ingen sadel så hon blev inte riktigt framriden som jag skulle velat. Men vi testade Jojjos dressysadel och den låg nästan perfekt men man skulle vela att den var mer uppbyggt bak men det var absolut bästa sadeln vi har testat! När man rider så går hon av sig själv "under tygeln" vilket menas med att nackstycket inte är högsta punkten så man måste ha händerna högre upp och mer ben för att hjälpa till att hålla upp henne i rätt form. Hon blir ju bättre och bättre på galoppfattningarna och vi kunde fatta galopp från skritt! Till nästa Ann träning ska jag försöka att ha ridit iaf 2 ggr i ridhuset eller paddocken för att jobba ännu hårdare på galoppfattningarna så hon blir riktigt grym till nästa gång! 






Kraam❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela